Ülj le, egyes! A marketing és a matek

Kategória: Csakennyikell napról napra | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Azt hiszem, még a legjobb marketingesek is hibáznak néha abban, hogy számukra egyértelmű dolgokat nem tudnak úgy megfogalmazni, hogy bárki megértse. Persze ez nem szemrehányás, mert az egyik legnehezebb dolog a világon, hogy úgy fogalmazzunk meg valamit, mintha nem tudnánk azt, amit tudunk.

Nos az a helyzet, hogy ha valamit megtanultunk, akkor már nem tudunk tőle elvonatkoztatni 100%-ban. Ezért is vannak nehéz helyzetben azok, akik bonyolultnak tűnő dolgokat akarnak egyszerűen bemutatni laikusoknak.

 

Ülj le, egyes! A marketing és a matek

 

Ilyen eset volt a napokban, hogy olvastam egy ismert marketinges levelét arról, hogyan növeli meg a konverzió növekedése a bevételeidet. A példában az volt, hogy évi 40 milliós árbevételnél egy 1%-os konverziónövekedés már +10 millió forintot jelenthet a bevételeidben.

Ugye ez tök jól hangzik, gondolhatja bárki. Egy százalék növekedést, nem egy lehetetlen küldetés elérni, ha kapsz hozzá pár tippet.

Aztán kicsit jobban belegondol az ember és rájön, hogy hoppá! Hát nem stimmel a matek kérem. 40 millióból 1% növekedéssel hogy a fenébe lesz 50 millió? Hiszen az 25%-kal több. Ez csak kamu lehet.

Pedig nem az. Simán lehet, hogy csak 1%-kal válnak többen a vásárlóiddá, mint eddig és 25, de akár 50%-kal is megnöveli ez a profitodat. De mégis hogy lehetséges ez?

Tisztázzuk!

Az egész a hirdetéseknél kezdődik, ugyanis valahogyan el kell juttatni az infót a célközönségednek, hogy létezel. A hirdetésekre rákattintanak az emberek és eljutnak az oldaladra, ahol néhányan vásárolni is fognak.

Normál esetben 100 látogatóból 1-3 ember fog vásárolni. Most vegyünk egy optimista esetet és számoljunk 4-gyel! Ezt nevezik 4%-os konverziónak.

 

A konverziós érték azt mutatja meg, hogy 100 emberre lebontva hány ember teszi azt, amit várunk tőle. Például ha az a célunk, hogy lájkolják az oldalunkat, akkor a konverziós szám az lesz, hogy 100 emberből hányan lájkoltak. Ha az a célja egy oldalnak, hogy feliratkozzanak az emberek a hírleveledre, akkor a konverziós szám az lesz, hogy hány darab feliratkozód lesz 100 látogatónként.

Értelem szerűen, ha el akar adni az oldalad, akkor a vásárlók darabszáma lesz a konverziós számod 100 látogatóra lebontva.

 

Oké. Most már tudjuk, mi az a konverzió. Térjünk vissza a példánkhoz. Tehát van egy 4%-os konverziónk, ami 4 vásárlót eredményez nekünk 100 látogatásonként.

A példa kedvéért tegyük fel, hogy 10.000 látogató járt az oldalunkon egy sikeres reklámkampány következtében. Ez ugye a 4%-os konverzióval 400 vevőt jelent.

Ez a négyszáz vevő megvette a termékedet vagy szolgáltatásodat, ami legyen most 100.000 forint. Ugye ez összesen 400 vevő szorozva a 100.000 forinttal, ami 40 milliós összeget jelent.

Eddig ugye világos?

 

Ülj le, egyes! A marketing és a matek

 

Na most akkor növeljük meg a konverziót 1%-kal, ami minimális odafigyeléssel simán lehetséges.

Tehát 100.000 látogató 5%-a az 500 vevőt jelent. A terméked vagy szolgáltatásod ugyan úgy 100.000 forintba kerül. 500 vevővel számolva ez már 50 millió forint árbevételt jelent. A reklámköltséged nem nőtt, hiszen a látogatód ugyan annyi volt, csak 1%-kal többen vásároltak.

Szóval a végeredmény 1% konverzió növekedéssel is látványos. 40 millióból 50 millió lett.

10 millió forint extra bevételt szereztél azzal, hogy jobban odafigyeltél rá, hogyan mutatod be a termékedet vagy szolgáltatásodat a látogatóidnak.

 

Ráadásul nagyon sok oldal esetében inkább 1-3% konverzió a jellemző, így ha azt növeled meg csupán 1%-kal, akkor máris akár 50%-os bevételnövekedést könyvelhetsz el, hiszen ha az 1%-os konverziót megtoldod még eggyel, akkor megdupláztad a vevőid számát. Ugye milyen jól hangzik?

Hogy vonzóbbá tedd a dolgaidat, nem kell csoda. 3 egyszerű lépést kell jól megtanulnod és már szárnyalhatnak is az eladásaid és akár jóval nagyobb mértékben is megnövelheted a konverziódat, mint 1%.

  1. Meg kell tanulnod felkelteni az emberek figyelmét!
  2. El kell mesélned egy történetet!
  3. Tenned kell egy visszautasíthatatlan ajánlatot!

Ennyi az egész. Persze ennek is meg van a módja, hogyan kell ezt jól csinálni, ráadásul a legtöbben nem tudják, mi a különbség egy termék és az ajánlat között. Pedig óriási. Főleg eladásban. ;)

 

Ez 3 egyszerű dolog, amit én is a Csak Ennyi Kell kihívásban tanultam meg és ez csak egy apró szelete mindannak, amit még elsajátíthatsz Te is ebben a programban.

Ülj le, egyes! A marketing és a matek

Jó lenne elsajátítani a hatékony vevőszerzési technikákat, taktikákat?

Jó lenne drasztikusan megnövelni a bevételeidet?

Vagy jó lenne végre elindulni a megvalósítás útján?

A Csak Ennyi Kell kihívásban sok egyéb mellett ezeket is megtanulhatod a gyakorlatban.

 

Ne maradj le!

További információ: https://bit.ly/nm-csek

Extra kedvezményért és egyéb ingyenes bónuszokért ITT TUDSZ feliratkozni a hírlevelemre!

Kövess Facebookon is ha tetszik, amiket olvasol!

Ülj le, egyes! A marketing és a matek

Köszi, hogy itt voltál ma is!
#csakennyikell #nemcsakmese

Szép napot! 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : csakennyikell, csek, csak ennyi kell, marketing, nemcsakmese, marketing matek, konverzió, bevételnövelés, online vállalkozás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket:


Szerző

Kapcsolódó cikkeink:

 

.

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.