Úgy érzed, hogy átlagos a terméked és nem tudsz kitűnni a tömegből csak az áraid csökkentésével? Ugye egyetértünk, hogy ez hosszútávon nem fenntartható?
Mi van akkor, ha azt mondom, hogy nem kell árat csökkentened ahhoz, hogy népszerű legyen a terméked? Érdekel, hogy hogyan? Olvass tovább!
Talán kijelenthető, hogy bármiféle üzleti tevékenység legfontosabb része maga az ajánlat. Sokan azt gondolják, hogy ez tiszta sor, persze, hogy így van és mégis, amikor megkérdezed tőlük, hogy mi az ajánlatuk, a terméküket hozzák példának és azt, hogy az mennyibe kerül. Pedig a termék és az ajánlat az nagyon nem ugyan az.
Rengeteg embernek van egy terméke, ami rendelkezik bizonyos tulajdonságokkal és valamennyibe kerül. Onnantól kezdve, hogy más is árusítja ezt a terméket, ugyan ezekkel a tulajdonságokkal, máris csak egy dolgon fog múlni, hogy kinél vásárolnak a legtöbben, méghozzá az áron.
Ez azért nem jó, mert ilyenkor egyetlen esetben van előnyöd a konkurenciádhoz képest, ha te vagy a legolcsóbb. Viszont a legolcsóbbnak lenni nemhogy nem egyszerű, de veszélyes is. Rengeteg vállalkozó ment már tönkre a túlzott árverseny miatt. Azért mert csak abban látták az előnyüket, hogy csökkentik az árat.
Persze elsőre logikusnak hangzik, hogy ha csábítóbbá akarom tenni a termékemet, akkor csökkenteni kell az árát. Ez igaz is. Ha valami olcsóbb, mint a többi ugyanolyan cucc, akkor vonzóbb is. De van egy ennél sokkal hatékonyabb módszer, amivel nemhogy nem csökkented az árat, de akár még növelheted is. Ehhez azonban növelned kell a terméked értékét.
Hogyan növeld a terméked értékét? Hát úgy, hogy ajánlatot készítesz belőle. El kell érned, hogy a termékedet vagy szolgáltatásodat ne lehessen összehasonlítani mással. Amíg ugyan azt a terméked árulod, mint bárki más, addig kizárólag az ár fog dönteni. Viszont, ha eléred, hogy különbözz bárki mástól, onnantól már nem lehet az ár alapján dönteni, hiszen másért fizet a vásárló.
Tegyük fel, hogy szobafestő vagy. Akkor a te terméked az, hogy kifested a házak különböző helyiségeit. Ebben a legtöbb ember számára nincsen semmi különleges, hiszen bárhol találni festőt még olyat is, aki kiváló minőségben dolgozik. Így sokszor csak az árverseny marad.
Ez az, amikor termékként kezeled azt, amid van. Festés. Ezt árulod.
Most alakítsuk át ezt egy ajánlattá!
Az, hogy te kifestesz egy szobát, ami utána gyönyörű lesz, az nem csak egy festésből áll. Sokszor gondot okoz a megrendelőknek a bútorok elpakolása, esetleg letakarása és a kosz, ami a festés után marad. Lehetséges, hogy te ezeket mind megcsinálod, de mégis azt mondod, hogy a te terméked a szobafestés.
Aztán tapasztalatból tudom, hogy vannak, akiknek gondot okoz az is, hogy kell-e ételt adni a festőknek vagy sem. Sokan ezzel bajban vannak és lehet, hogy te pont nem várod el, hogy etessenek téged és a csapatod, de ezt nem tudhatja senki, amíg a terméked a szobafestés.
Teljes szobafestés szolgáltatás esetén az ajánlat a következő.
Kimegyek felmérni a helyszínt, egyeztetjük az igényeket és 20 év tapasztalattal a hátam mögött segítek önöknek meghozni a legjobb döntéseket akár a színekről, mintákról vagy a felhasznált anyagok minőségével kapcsolatban. Ezek alapján 48 órán belül elkészítem az árajánlatomat, amit ha elfogadnak, akkor 7 napon belül nekiállunk a munkának.
Minden nap pontosan érkezünk a helyszínre és a munkát határidőre elvégezzük. Nem kérünk ellátást, mert minden esetben visszük magunkkal és alkoholt sem iszunk.
A teljes helyiséget lefényképezzük, a bútorokat és minden szükséges dolgot mi magunk pakolunk el és takarjuk le. A munka végeztével mindent visszateszünk az eredeti helyére és kitakarítunk magunk után, a szemetet pedig elvisszük. A rá következő két hétben leellenőrizzük a munkát és kijavítjuk az esetleges hibákat.
Persze nem értek a festéshez, de a lényeg remélem átment. Hasonlítsuk össze röviden a két dolgot!
Ha a termékre koncentrálsz, akkor gyakran csak ennyit mondasz: „Festést vállalok.”, mert a te terméked a szobafestés.
Ha azonban ajánlatot teszel, akkor a következőket kommunikálod:
Festést vállalok, ami az alábbiakat tartalmazza:
Ugye érezhető a különbség a kettő között? Így már esélye sincs annak, hogy az ár alapján összehasonlítsák a két szolgáltatást, pedig lehet, hogy valaki amúgy is így dolgozik, mégsem ezt kommunikálja. Nincs ajánlata csak egy terméke.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni az ajánlat fontosságát. Ezért is van azon a legnagyobb hangsúly a Csak Ennyi Kell kihívásban, hogy többek között megtanulj a termékedből ajánlatot készíteni. Ha elég jó az ajánlatod, akkor a többi miatt nem kell aggódnod, mert az már csak formaság ehhez képest.
Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged ebben és egy automatizált értékesítési rendszert is építenél az ajánlatod köré egyszerűen, akár technikai tudás nélkül is, akkor jelentkezz a Csak Ennyi Kell kihívásra!
Az én ajánlatomat erre a kihívásra itt találod: KATTINTS IDE!
Részletek a kihívásról: RÉSZLETEK
Köszi, hogy itt voltál ma is!
#csakennyikell #nemcsakmese
További szép napot!
Üdv.: Mese
https://nemcsakmese.hu
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : csakennyikell, csak ennyi kell, nemcsakmese, ajánlat, kitűnni, vállalkozás, online vállalkozás, marketing, online marketing