A kevesebb néha több a kommunikációban

Kategória: Csakennyikell napról napra | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Rengetegen beleesnek egy tipikus és talán még logikusnak is tűnő hibába, amikor a termékükről vagy szolgáltatásukról kommunikálnak. Annyira adja magát a dolog, hogy minden pozitív információt megosszunk az érdeklődőkkel a termékünkről vagy szolgáltatásunkről, pedig ez egy általános hiba. El is mondom, miért, hogy ne csak hidd, hogy átment az üzeneted.

 

A kevesebb néha több a kommunikációban

 

Alapvetően 3 főpiacra lehet felosztani mindent, ami értékesítésben a célpiaccal kapcsolatos.
Ez a 3 főpiac a JÓLÉTI PIAC, a KAPCSOLATI PIAC és az EGÉSZSÉG PIAC.

Ezen belül vannak az alpiacok és a réspiacok, amik azt határozzák meg, hogy mit adsz el és miben áll a te egyediséged. Most nem kell ezzel foglalkoznunk, mert a kommunikációnkat a főpiacok határozzák meg alapvetően.

 

JÓLÉTI PIAC

Akik a jóléti piacon mozognak, olyan személyeket keresnek, akik olyanokra szeretik kiadni a pénzt, amik által többnek érzik magukat, valamit nyernek vagy spórolnak, amikkel javul az imidzsük, amiknek presztízs értéke van, amikkel függetlenebbé válhatnak és így tovább. Tehát összességében megtakarítanak vagy gyarapodnak valamilyen módon.

Értelemszerűen ezeknek az embereknek az imént említett dolgok jelentik a prioritást és más szempontok nem olyan fontosak, vagy mellékesek nekik.

 

EGÉSZSÉG PIAC

Az egészség piacon lévőknek egyértelműen az egészség a legfontosabb szempont mindenben. Ezt talán nem kell sokat magyarázni. Ami egészséges, egészségtudatos az jó, ami nem, az nem jó.
Ebbe minden beletartozik, ami a szellemi, mentális és lelki egészséggel kapcsolatos. Például étkezés, mozgás, relaxáció, kikapcsolódás, stresszkezelés, stb..

 

KAPCSOLATI PIAC

A kapcsolati piacon pedig az elsődleges szempont a kapcsolatok teremtése és ápolása, a minőségi idő családdal vagy barátokkal, szórakozás, kommunikáció minősége, empátia, a kapcsolat saját magaddal és ilyenek.

 

KÜLÖNBSÉGEK

Azért fontos ismerni és már egy kampány legelején meghatározni, hogy melyik piacra célzunk, mert ez határozza meg a kommunikációdat. Lehet ugyan több piacra is célozni ugyan azzal a termékkel, csak külön kampányban kell kommunikálnod az egyes piacokhoz.

Azért nem lehet összevonni egy kampányba az egyes piacokat, mert teljesen máshogyan kell felkelteni a figyelmet és hatékonyan közvetíteni az információkat az egyes piacokon, ráadásul még az ajánlatot is másra kell kihegyezni, hiába ugyan arról a termékről van szó.

 

Mielőtt tovább olvasol, jusson eszedbe feliratkozni, hogy hozzájuss extra tartalmakhoz és bónuszokhoz!

FIGYELEM FELKELTÉSE

Nézzük a figyelemfelkeltést! Ha feltünteted a hirdetésedben nagy piros betűkkel, hogy „Így háromszoroztam meg a bevételeimet mellékállásban.”, akkor szerinted kit fog érdekelni? Hát nagy eséllyel a jólét piacot.

Na és az, hogy „Így tölthetsz több időt a családoddal, mint a főnököddel.”? Ez inkább a kapcsolati piacnak fog tetszeni.

Ha meg azzal kelted fel a figyelmet, hogy „Légy egészségesebb extra költségek nélkül!”? Erre az egészség piac lesz inkább vevő.

Három tök különböző figyelemfelkeltő cím, mégis lehet mögötte ugyan az a termék. Például ezek a kijelentések igazak lehetnek bármilyen üzleti lehetőségre, amiben benne van a passzív jövedelem lehetősége, hiszen a passzív jövedelmed bármekkora lehet, több időd marad a családodra és általánosságban sokkal kevesebb stresszel jár együtt, ami pedig kifejezetten jót tesz az egészségnek.

 

ÉREZZE, HOGY EZ NEKI SZÓL!

Oké-oké, de ez csak a figyelemfelkeltés, aminek hála az emberek egy kattintással eljutnak egy oldalra, ahol már a konkrét ajánlatod van. Ha ugyan arról a dologról van szó mindhárom esetben, akkor miért ne lehetne ez az oldal ugyan az? Így nem kell 3 kampány, csak 3 különböző figyelemfelkeltő hirdetés vagy bejegyzés valahol.

Ez azért nem jó megoldás, mert ebben az esetben minden pozitív tulajdonságát le kell vezetned az ajánlatodnak, ami oda vezet, hogy mindhárom célcsoport kap egy csomó számára felesleges információt és úgy fogja érezni, hogy az ajánlatod csak 33%-ban szólt neki, így kisebb eséllyel fog vásárolni tőled.

Viszont, ha csak azokat a tulajdonságokat erősíted meg a bemutatód során, amik az érdeklődődnek kiemelten fontos, akkor úgy fogja érezni, hogy kifejezetten neki találták ki, így sokkal nagyobb valószínűséggel válik a vevőddé.

 

A kevesebb néha több a kommunikációban

 

RÖVIDEN

A túlinformálás egy klasszikus hiba, amit nagyon sokan elkövetnek. Hidd el, hogy a kevesebb néha több. Az online kommunikációban meg aztán pláne.

Ha csak erre az egy dologra odafigyelsz a kommunikációdban, már az is jelentős különbségeket eredményezhet az eladásaidban.

Még valami! Válassz ki egy főpiacot, ami a legjobban fekszik neked és fókuszálj arra. Ne akarj mindenkinek megfelelni, mert csak bukás lehet a vége. Mindenkinek nem tudsz és nem is kell megfelelni. Ezt fogadd meg! Inkább szűkítsd a célcsoportot, de nekik legyél a legjobb!

 

Bízom benne, hogy hasznosnak találtad az olvasottakat, de csak akkor lesz igazán haszna, ha alkalmazod is a gyakorlatban.

Próbáld ki és oszd meg a tapasztalataidat!

További hasznos anyagokat kaphatsz, ha feliratkozol a hírlevelemre. KATTINTS IDE!

Ha érdekel az online kereskedelem és az automatizált értékesítés, akkor mindenképpen nézd meg a következő oldalt: https://bit.ly/nm-csek

Ha tetszenek a tartalmaim, lájkold a Facebook oldalamt is! Előre is köszi!

A kevesebb néha több a kommunikációban

Bármi kérdésed van, itt elérsz: info@nemcsakmese.hu

Köszi, hogy itt voltál ma is!
#csakennyikell #nemcsakmese

Szép napot!
Üdv.: Mese

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : csek, csakennyikell, csak ennyi kell, nemcsakmese, kommunikáció, marketing, online vállalkozás, online marketing, piacok, főpiacok

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket:


Szerző

Kapcsolódó cikkeink:

 

.

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.